İş yoğunluğundan fırsat bulup yapamadığımız tatil için birkaç günlüğüne şehir dışına çıktık
Gittiğimiz tatil beldesinde gördük ki
Turizm de işler anlatıldığından daha da kötü
Öyle çok lüks şatafatlı büyük otelleri geçtim
Ev pansiyoncuları bile
Adete kan ağlıyor
Geçtiğimiz Kurban bayramı bir nebze doluluk yaşanmış
Ancak o gün bugündür
Gelen giden sayılıymış
Oysa bu ülkenin en büyük sıcak para kaynağı
Turizmimizdir
Ne yazık ki
Her geçen sene daha da kötüye giden sektör
Bu sene kara kara ne yapacaklarını düşünüyor
“Tüpçüye bile borcumuz var”
Diye durumunu özetleyen turizmciler
Önümüzde ki iki aylık dönemden medet umuyor.
Oysa biraz düşünülse
Kendimiz ettik kendimiz bulduk denilecek
Ama bunu söyleyen yok
Bin liralık odayı beş bin liraya satan
Yirmi liralık suyu yüz liraya kaptıran
Bir akşam yemeğine küçük bir servet ödeten
Bazı gözü doymazlar yüzünden
Turizmimiz adete can çekişiyor.
Yapılması gereken belli
Turizm politikamız baştan aşağıya yenilenmeli
Gerekirse mecburi fiyat uygulaması yapılmalı
Eğitimsiz turisti keriz sanan personel sektörden uzaklaştırılmalı
Yoksa bu seneyi şöyle böyle kurtaracak olan işletmelerin gelecek sene bu günleri bile arayacağı şimdiden belli.
